Latarka czołowa LED 2w1
15 lutego 2017
Plasto Clip II od Berner Polska
2 kwietnia 2017

Zestaw do wycinania szyb MONO jest przeznaczony do demontażu szyb klejonych w samochodach osobowych oraz ciężarówkach i pojazdach użytkowych. Najważniejszą cechą jest możliwość wykonania pracy przez jednego pracownika. Ze względu na zwartą konstrukcję zestaw nadaje się do wycinania bocznych szyb trójkątnych. Komplet składa się z grzechotki zintegrowanej z przyssawką, przekłuwacza do drutu, drutu czworokątnego 50m, linki do wycinania z Polietylenu 25m, oraz przeźroczystej osłony w celu ochrony elementów znajdujących się w obrębie wycinanej szyby. Cały proces przedstawiony jest na filmie, który dostępny jest na naszym kanale YouTube Berner PL.

Szczególnie istotną kwestia jest bezpieczeństwo podczas demontażu szyby. W dzisiejszych samochodach szyby maja bardzo mały rant na którym wklejona jest np. przednia szyba. Ponadto szyby są bardzo mocno zabudowane zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. W takich sytuacjach nie możliwe jest posługiwanie się starym systemem, w którym dwóch pracowników przeciągając drut dokonywało wycięcia szyby. Zarówno listwy jak i sama rama karoserii na którą wkleja się szybę ulegną zniszczeniu.

W nowoczesnych samochodach należy używać systemu wycinania szyb tylko od wnętrza samochodu.

Zestaw do wycinania szyb MONO spełnia wszystkie z naszych założeń. Po krótce postaram się przybliżyć sposób postepowania.

1. Używając szydła należy przekuć się przez klej do szyb od wewnątrz na zewnątrz w dolnym lewym rogu patrząc od wnętrza pojazdu. W okresie jesienno-zimowym można sobie ułatwić tą operację podgrzewając końcówkę szydła, która w ten sposób łatwiej przeciśnie się przez stary klej pod szybą.

2. Przewlekamy linkę lub drut prze oczko szydła a następnie cofamy szydło wraz z linką/drutem do kabiny. W ten sposób linka/drut znajduje się wewnątrz pojazdu.

3. Pozostałą część linki/drutu znajdującą się na szpulce rozwijamy wokół szyby tak aby linka/drut znajdował się pomiędzy karoseria a szybą i przylegał do starego kleju w szczelinie.

4. Po zainstalowaniu linki wokół szyby NIE UCINAMY jej, tylko wykonujemy pętelkę i zahaczamy ją najlepiej za ramię wycieraczki lub inny element w przedziale silnika. W przypadku drutu zmuszeni jesteśmy uciąć go i zahaczyć podobnie jak przy montażu linki.

5. Szybę zabezpieczamy taśmą przyklejając ją od góry do karoserii samochodu tak aby po wycięciu szyba nie zjechała i nie uszkodziła samochodu.

6. Przechodzimy do wnętrza pojazdu i montujemy luźny koniec linki/drutu w urządzeniu na rolce grzechotki. Linkę zawiązujemy na dwa supełki zostawiając luz, drut zaginamy.

7. Grzechotkę wyposażoną w przyssawkę montujemy na szybie w dolnym prawym rogu patrząc od wewnątrz samochodu tak aby rolka znajdowała się w rogu szyby. Następnie przełączamy dwie dźwigienki znajdujące się na mechanizmie grzechotkowym w celu aktywowania mechanizmu grzechotki.

8. Używając przeźroczystej osłony pomału kręcimy grzechotką tak aby linka/drut zaczęły nawijać się na rolkę. W ten sposób linka/drut tnie klej do szyb oddzielając szybę od karoserii.

9. Czynności w punktach 6-7 powtarzamy przy każdym rogu szyby.

10. Po wycięciu szybę należy zdjąć.

11. Następnie w przypadku linki ściągamy pętelkę z mocowania (np. ramienia wycieraczki) i ciągnąc za obydwa końce usuwamy supeł. Tak samo postępujemy z pętelką na rolce grzechotki. W przypadku drutu jest to nie możliwe dlatego zaleca się wykonywanie demontażu szyby przy użyciu linki z PE.

85 % przypadków możemy wyciąć za pomocą linki z Polietylenu. Jedynie w szybach w których zainstalowane są klocki dystansowe lub spinki ustalające linka może nie być wystarczająca. Wtedy należy użyć drutu czworokątnego.

Linka z PE jest powlekana w procesie produkcji specjalną warstwą umożliwiaj